fredag 14 november 2014

Fredagslistan.

När vaknade du idag?
06.15, av Samis larm, låg och drog mig tills mitt larm ringde 06.30. Så himla trött idag!

Vad skulle du göra?
erövra världen med min kreativa talang! I wish. Nä, jag skulle jobba.


Vad åt du till frukost?
ett hamburgerbröd (från när jag bakade till lammburgarna) och drack en kopp te.

Och lunch?
tom yam-kycklingsoppa på Iwa.

Och middag?
har inte ätit middag än, men det blir att äta upp de sista burgarna.


Vad gjorde du idag?
jobbade. Fick veta att jag har jobb åtminstone till den sista mars tvåtusenfemton.

Ringde du någon idag, vem och vad sa ni?
nej, men jag blev säkert ringd av någon kund och då var det säkert jobbrelaterat.

Vilket humör var du på?

mulet. Har haft huvudvärk på gång hela dagen och vid tre bröt den ut.


Vad lyssnade du på?
tangentknapprande och bullret från Citylivs.

Vad hade du på dig?
svarta jeans, grå tröja, grå cardigan, blå sockor och röda tofflor.

Vad gjorde dig glad?
lunch med mamma.

Och ledsen?
att jag är så ambivalent för beskedet jag fick.


Vad drack du?
te, kaffe, vatten.

Köpte du något?

mat.

Vad var det konstigaste som hände?
att en kollega ville låna bil, hen fick inte låna min. Eh. Inte så konstigt, kanske.

Vem hängde du mest med?
mina kollegor.


Vad ångrar du nu?
att jag inte tog en huvudvärkstablett tidigare.

Hur var dagen från en skala från 1 – 10

5. Mitt i raden av dagar som försvinner när man är på jobb.

Vad hade du hellre gjort?

sovit tills jag vaknade av mig själv, promenerat, fotograferat, ritat, suttit på toa. Vad som helst, nästan.
Tror det börjar bli dags för en paus.

6 kommentarer:

  1. Är så dålig på att kommentera från min telefon så nu när jag sitter vid datorn kommer en hel rad med frågor:

    Vad spännande med framtidsdrömmarna. Inom vilket område är det ni skulle vilja hålla på? Alltså är det något speciellt som lockar extra? Ja, det är ju verkligen mycket som ska klaffa för att man ska våga och kunna satsa men så länge drömmarna finns där så sker det säkert på något sätt förr eller senare :)

    Förstår exakt vad du menar när du skriver att man hela tiden måste vara den som är mer påläst och kommer med förslag på vad som skulle kunna förändras/göras bättre/vara felet. Så tröttsamt! Och som du skrev hos mig så måste man verkligen vara frisk för att orka vara sjuk. Så ska det ju inte vara! Hoppas, hoppas att du får ordning på det. Just det där med tröttheten måste vara fruktansvärt jobbigt att ha över sig.

    För övrigt så älskar jag den här typen av inlägg, och som förra helgen när du gjorde ett foto i timmen. Är mysigt att få läsa lite mer om dig och samtidigt se fina bilder från ditt liv. Heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, det är lika bra att göra det från datorn! ;)

      1. Vi har funderat på någon mindre företag där vi gör reklam, logotyper och grafiska profiler, illustrationer, hemsidor och sådant där. Något kreativt helt enkelt. Ja, förhoppningsvis händer det någon gång i livet! Gärna snart!

      2. Jag pratade med min läkare i telefon (jag får inga riktiga besök, utan bara telefontider) i veckan och hen sa "jag känner att jag inte kan hjälpa dig vidare" och när jag frågade vem som skulle det så var svaret "det kan inte jag svara på". Nu ska mina symptom diskuteras med andra läkare så kanske de kommer på något. Troligen inte. Nåja. Det löser sig, hoppas jag.

      3. Tack så mycket och det samma! :D

      Radera
  2. Blir alltid lika glad när jag ser bilden på elvis ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja, han som var så svag att han inte ens orkade dra upp sig i fönstret ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).