lördag 22 november 2014

Allt jag har i huvudet är en dålig sång.

bruset har släppt! Hallelujah och prisa valfri guds moder! Vaknade upp med ett ryck när någon i min dröm sa "you just have to add a little salt" och steg upp för att se om snön var kvar. Lite snö är kvar. Har kommit på mig själv att längta efter 10 centimeter pudersnö, men jag tror det har att göra med att jag har glömt att det måste vara svinkallt innan pudret hålls som puder. Romantiserar vintern ända tills det verkligen blir vinter. Jaja.

igår kväll kom Åsa hit och vi drack glögg och pratade om viktigheter och oviktigheter, efter ett tag kom Oliwer och skulle hämta henne, men han blev också kvar ett tag. När de farit dråsade jag i sängen och läste lite innan Sami ringde. Nej, fel ordning. Sami ringde och vi pratade en stund och sen läste jag två kapitel i min lånade bok (där män drömmer om att "bestiga" kvinnor "bakifrån som en häst" och jag mest tänker: är det hett? Det låter inte så hett. Hovar och grejer) innan jag somnade och sov nästan som lilla grisen ända tills morgonen.

nu har jag stigit upp (faktiskt!), tagit Elvis ur handfatet på toaletten, ätit frukost och druckit en kopp kaffe. Snart ska jag börja packa ihop ditten och datten (inte grannens katten) och fara ut till tomten, där min fästman alltså spenderat natten alldeles ensam för sig själv. Stackars Sami. Nåja. Dags att ta tag i dagen!

22022007.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).