torsdag 9 oktober 2014

We want the sweet meats, we want the young blood.


dagen passerade i snigelfart och inleddes med ett nästan två timmar långt möte om ingenting. Värt. Hann under dagen göra två Facebook-tester varav det ena trodde Sami och jag endast varit tillsammans ett år första gången jag gjorde det. Andra gången sa det fem år. Mer rätt. Det andra testet sa att jag måste vara trettiotre år gammal. Känner mig som åttiotre idag. Är väl vädret, är väl vädret (sagt mellan tänderna med knarrig röst).

vad som är värst med den här dagen är egentligen att den är en torsdag och inte en fredag. Det rår förstås inte den för, det är något mänskligheten hittat på åt den. Stackars torsdag. Kom hem och hälsade på Molly som låg i stolen i verandan och släppte in de andra genom fönstret. De har fått för sig att det är en bakdörr och att jag är deras butler. Sjukt curlade katter. M-hm. Sen flätade jag om min vanliga fläta till en fiskbensfläta och blev genast mycket mer fancy än tidigare.

ja, alltså. Fast då har jag hoppat runt lite i händelserna. Gör inte så mycket. Kanske får mig att se mer upptagen ut? Skulle ju vara något, det. Det mest upptagna jag tänker göra idag är att fara till butiken när Sami kommer hem (med honom, alltså, tänker inte spurta iväg från honom när han kommer hem). Sen då? Jonä. Inte så mycket, vet du.

mer spännande än så här, det blev det nog helt enkelt inte idag.

4 kommentarer:

  1. Idag är det i alla fall fredag. Ska du göra nåt skoj idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det har du absolut rätt i! Det blir väl att krypa ner i soffan framför någon film eller TV-serie, du då?

      Radera
  2. Jag undviker dessa facebook-test, för de svarar ju egentligen aldrig rätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä, så är det ju, men jag kan inte låta bli ändå ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).