tisdag 21 oktober 2014

Watching the days burning out like a cigarette.

10112013, innan vi påbörjat ombyggandet.

jag är fortfarande hemma i sjukstugan, men mår nog bättre nu. Jag har bestämt att jag mår bättre nu. Sami är på tomten och ringde just och berättade att det blev ett lite krångligare (läs: dyrare) projekt att dränera runt huset och gräva ner el- och vattenrören. Tydligen består hela marken av enbart berg, så det måste sprängas också. Kul. Eget hus, the gift that keep on giving. Nämen, det kanske vi borde ha räknat med i och med att huset faktiskt står på en ö bredvid vattnet. Helt naturlig är öar byggda av berg. Så det så.

just nu kan det kännas lite tröstlöst, det här husgrejandet, men jag tror det mest är för att vi inte kan bo där än. När vi sen bor där, då gissar jag att det kommer kännas bättre. Jag är helt säker på det. För jag är säker på att det kommer bli så fint!

8 kommentarer:

  1. Ja, det är nog rätt vanligt att dräneringsprojekt blir dyrare än man hade tänkt sig. Men å andra sidan är ett hus byggt på berg annars ett bra hus :). Men det blir nog riktigt bra sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå, så är det förstås :)
      det tror jag också :D

      Radera
  2. Det där blir nog maaaaagiskt när ni är klara!!!

    SvaraRadera
  3. Av någon underlig anledning dök en sång från min tid på Lemböte upp när jag läste det här inlägget.

    "Bygg inte hus på sandig strand,
    Bygg inte hus på grus,
    kanske verkar det okej,
    men en dag du ångrar dig,
    du får bygga huset en gång till.
    Du måste bygga huset på ett berg,
    På en stadig grund som inte rubbar sig,
    och när stormen piskar på,
    har du frid i huset ändå."

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu kände jag att jag har hört den där men jag för mitt liv inte minnas melodin!
      men det stämmer ju, berg är bäst! ;)

      Radera
    2. Jag var på väg att börja nynna melodin, men sen kom jag på att det går ju ändå inte att skriva ut hur jag nynnar i en kommentar ;)

      Radera
    3. hahaha, nä, det känns lite svårt ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).