onsdag 29 oktober 2014

So I let go, watching you
turn your back like you always do.


snart går vi in i vad min kollega kallade för "den tråkigaste månaden på året". Själv känner jag väl nödvändigtvis inte så. Jag har inget emot mulet, blåsigt och regnigt väder och i november kan man börja planera för december, om man så vill. Har plötsligt blivit en klyscha och väntar på att det här året ska ta slut så jag kan göra en nystart. Omstart. Scan disc.

det här har varit ett jobbigt år. Jag skulle ljuga för mig själv om jag inte erkände det. För ungefär ett år sen började jag känna mig osynlig och det visade sig att den jag trodde var min bästa vän endast var sin egen bästa vän. Jag har känt mig ensam och rätt så värdelös sedan dess och jag tänker att jag kanske kan vända det, bara nästa år börjar. Bara det har gått ett år sen jag pratade med henne sist. Efter det kan jag kanske gå vidare.

jag klarar mig själv. Jag kan ha roligt utan henne. Jag är någon utan henne.

6 kommentarer:

  1. Du är mycket bättre än henne :)

    SvaraRadera
  2. Åh, tänkte först bara kommentera om vilka fina bilder du hade tagit, men sedan läste jag ju texten och.. åh. Vad synd att du haft ett jobbigt år, och jag hoppas verkligen att nästa får bli en nystart. Sådana behöver man ju ibland.

    Och jag håller med, regnigt väder och ankommande december är himlans mysigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åh, vad fin du är! Tack <3

      Jamen verkligen, jag är en sucker för julstämning! :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).