fredag 31 oktober 2014

Sista fredagen i oktober.


idag är det den sista oktober och jag vet inte vart livet tar vägen. Va, liksom? Känns som jag varit sjuk en stor del av månaden, det är ju aldrig roligt. Igår bytte vi till vinterdäck på min turbokruka (... bilen) och städade garaget. Före det var vi, som sagt, och hälsade på lilla P. Nu har jag precis kommit hem från jobbet och äter choklad. När Sami kommer hem ska vi fara på middag till Hammarland och när vi kommer hem känner jag mest för att lägga mig raklång med näsan i kudden och sova resten av dagen/kvällen. Typ. Det får man tydligen inte säga högt om man är barnlös och under femtio, men jag säger det ändå. Det tar på att vara osäker och nära avgrunden hela tiden. Wäh.

vad jag tänker göra i helgen: fara till tomten och pyssla
vad jag inte tänker göra i helgen: klä ut mig och dricka alkohol

för övrigt tog vi in mina baksäten ur bilen igår, för de var av någon anledning fuktiga efter biltvätten och behövde torka, och under sätet låg en sked. En tesked, liksom. Jättekonstigt. Det värsta med det är väl också att jag inte kan minnas att det skulle vara min sked och då är det ju ingen som vet hur länge den har legat där. Den är heller inte ren. Nä. Den är ganska smutsig, faktiskt. Känns ... lite äckligt. Andra människor är äckliga. Ibland, i alla fall.

bilden är från 2007.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).