fredag 10 oktober 2014

Leave me out with the waste.

var så skönt att komma hem idag att jag nära på utsöndrade kroppsvätska från mitt, beläget till vänster, okulära organ. Eh. Ja. Det kom nästan en liten tår. Ska det faktiskt vara så? Ska det? Jag tror nej. Nåja. Jaha, fredag och jag pillar i Illustrator och svarar på mejl. Hm. Är särbo ikväll och tar hand om katter, de som låter mig ta hand om dem i alla fall (uppskattningsvis 1/3). Ska väl försöka ta mig i kragen och skriva en arbetsansökan (ja, det börjar bli dags nu igen) och efter det tänker jag nästan gå och lägga mig. Borde kanske äta någon form av middag först, kanske. Glömde köpa avocado-middag, så jag får laga någon slags lustig blandning av grynost (keso tror jag det heter på svenska), mango och pålägg. Spännande! Blir kanske en smaksensation ("och smaklökarna dansar!"), vem vet?

precis nu när jag funderade på arbetsansökningar och CV-skrivande slog det mig att jag tänker på arbetserfarenhet som någon slags färdigheter man övar upp och fyller en mätare. Som ett spel. Jag kan inte säga om det är bra eller inte. Tänkte ungefär: "det här borde jag kunna söka nu, när jag jobbat med det här och det där och fyllt upp mätaren ungefär dit." Bara: va? Kanske det skulle vara något, det. Om det liksom stod någon slags svårighetsnivå på de lediga jobben och man kunde kolla vilken nivå man själv låg på för att se om man kanske borde söka något annat istället, om än bara för att öva upp sin färdighetsnivå så man kunde kvalificera in på jobbet med högre svårighetsgrad.

och nu tänkte du: herre-gode-gud-eli-gud, vilket byråkratiskt språk hon använder.
på det svarar jag: jag jobbar på en myndighet måndag till fredag, de smittas.

2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).