måndag 27 oktober 2014

I will eat you all alive,
there'll be no more lies.


blev ju vintertid igen i söndags. Kom jag ihåg det? Nä. Blev jag förvirrad av att mobiltelefonen och klockorna visade olika saker? Jo. Är så värdelös på att komma ihåg sådant här, alltså. Skulle vara så mycket enklare om det alltid var den här tiden som vi har nu. Två nätter i rad har jag haft svårt att sova nu. Somnar långsamt och sen vaknar jag mitt i natten och kan inte somna om. Så irriterande. Vet inte ens varför jag skulle vakna, har ju öronpropparna i så jag hör inte ens hur det låter på taket av blåsten. Annars dundrar det på ganska friskt, har blåst flera dagar i rad nu. Helt okej för mig. Gillar vind.

har i vanlig ordning jobbat idag. Åt lunch med mamma på Bagarstugan och flexade ut klockan tre. Är så slut i luvan att det inte ens är roligt. Nåja, kanske det löser sig. Får fundera på alternativa lösningar på det.

10 kommentarer:

  1. Att inte komma ihåg att ställa om tiden är alltid ett problem haha... Väldigt söta bilder också c:

    sv: åh supernatural är verkligen bäst haha <3 och tack så mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. alltså verkligen! Blir helt sned i huvudet av det! Tack :$ :)

      Radera
  2. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man gå och lägger sig och verkligen höra hur omvärlden stängs ute. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att somna med störande ljud om kring mig och sover väldigt lätt. Vaknar av minsta lilla ljud om jag inte har propparna på mig. Har du något bra tips på öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Jag har en tendens att uppfatta små upprepande ljud som jag ligger och stör mig på när jag ska sova och då är det jättebra att bara peta in propparna och endast, endast höra sig själv.
      Nu har jag "Peltor next solar ear plugs" som jag tycker fungerar bra, de fastnar bra i örat och om du är en sådan som drar ur dem ur örat på natten så finns det sådana med ett snöre emellan så man lätt hittar dem igen. De finns i byggbutiker och sådant, i alla fall här :)

      Radera
  3. Tack för tipset. Ska försöka få tag på öronpropparna du rekommenderar.
    Känner verkligen igen det där du skriver om att uppfatta små ljud som kan kan ligga och störa sig på. Öronproppar är kanon så man slipper andra ljud. Dock tänker jag inte längre på min egna andning längre när jag har öronproppar på mig. Vet att jag tyckte det var jobbigt i början. Det gäller dock att plugga in propparna riktigt djupt i öronen så blir de "egna ljuden" mycket lägre och man hör dem knappt. Tror att jag har vant mig med att höra andetagen då jag simtränar med öronproppar för att slippa få vatten i öronen. Musik och simproppar fungerar perfekt till det men kan inte sova med dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, någon gång har jag fått propparna att sitta så jag inte ens hört mig själv, det är sällan jag lyckas med det, och det var helt fantastiskt! Älskar när det är alldeles tyst! Jag vågar inte peta in dem så djupt i öronen för de suger nästan vakuum och då gör det ont sen, så nu nöjer jag mig med att jag inte hör när elementet (batteriet på svenska?) piper eller sambons sov-andning!

      Radera
    2. Är inte helt enkelt att sätta in öronpropparna så de sitter bra och skönt i öronen. De brukar dämpa mer ju längre in man har dem. Har jag öronpropparna långt u i öronen brukar de ramla ut eller att jag tar ur dem i sömnen. Det brukar sluta med att jag vaknar på natten av att min pojkvän snarkar. så jag försöker oftast sätta in propparna så djupt att de verkligen sitter kvar hela natten. Blir verkligen hur tyst och skönt som helt när man har pluggat in dem riktigt djupt i öronen. Dock kräver det lite träning. Tog ett bra tag innan jag lärde mig plugga in dem ordentligt. Gäller att rulla ihop hela proppen riktigt ordentligt och sedan ta tag i ytterörat och lyfta det uppåt och utåt för att ärta ut hörselgången. Sen pluggar man i proppen och håller kvar ett finger på till man hör att den stänger ute alla ljud. Då sitter propparna hur bra som helst.

      Radera
    3. jag brukar rulla proppen så den blir lätt att peta in i örat, men jag har aldrig tänkt på att manövrera med ytterörat! Ska prova det ikväll, tack för tipset!

      Radera
  4. Väldans söt tjej!
    Mvh/ Stolt vän ♥

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).