måndag 6 oktober 2014

Hem&Villa-mässan plus Chokladfestivalen.

i lördags steg vi upp alldeles för tidigt och packade oss i en buss för att åka färja och sedan gå på mässa.
Åsa tog bilderna på Sami och mig.

åka, åka, åka buss.

så var vi framme och gick på det mycket nödvändiga toalettbesöket. Här väntar vi på att Oliwer ska joina oss igen.

Åsa provsatt badkar och tänkte stanna i det för alltid.

fina kristallkronor. Hemskt dyra, men smakar det så kostar det säger de.

Oliwer fick skorna putsade av en brud med tufft hår. Här skulle vi gått tillbaka och köpt sådant där putsmedelsgrejs,
men det glömde vi så klart bort. Förlåt.

provade Bubbies som Åsas chef hade tipsat om. Nja. Nja. Ätbart nog.

så ville en försäljare bjuda på kaffe och prata med oss men kaffet var slut och hen kunde inte koka nytt. "Ingen fara", sa vi och hjälpte henom med kaffekokandet. Så kunde de inte leverera till Åland heller. Jaha. Men kaffe fick vi.

älskar miniatyrer. Troligtvis för att jag själv kommer i det formatet.

Oliwer var superartig och stannade och pratade med ungefär alla som ställde ut på mässan. Vi andra kände oss asociala.

"POFF" sa det.

vi köpte en halvårsförbrukning delicato-godbitar (vem försöker jag lura? Första asken är snart tom).

Åsa och Oliwer provade vin.



herrarna provsmakade lakrits och damerna kikade i taket.

sen var det dags för energipåfyllning, hade inte ätit något sedan frukosten på färjan.

åt ungefär mitt livs godaste (köpta) hamburgare. Blev nästan tårögd, så god var den! Kommer troligtvis aldrig sluta prata om den. Den hette typ Spicy och vi åt på Burger stop, om någon är intresserad.


mer lakritsprovsmakning, kräver tydligen koncentration. Jag avskyr lakrits. Ville bara säga det.

... och sen åkte vi hemåt igen!

4 kommentarer:

  1. Alltså, åka buss bilden! *smiley med hjärtögon*

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha ett badkar!!! Saknar att ha badkar :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag med - fast jag redan har ett där vi bor nu :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).