lördag 18 oktober 2014

Förkylningsdagen.


vaknade nio och har inte kommit igång än. Har så fruktansvärt ont i halsen och huvudet känns feberstimmigt. Inte okej. Försökte få fart på hjärnan genom att se på några avsnitt Suits ("... den heter ju bara "kostymer"?"). Det hjälpte inte. Efter det har jag fördrivit tiden med att dricka finrexin och varmt te och snora ut hjärnan genom näsan. Typ.
Hade tänkt mig att jag skulle vaknat pigg som en mört (vem säger ens så längre?) och kanske tagit mig ut på en promenad. Efter det kanske jag hade förverkligat någon av de kreativa idéerna som skuttat fram i mitt huvud den senaste veckan och efter det kanske jag skulle sett lite på Netflix. Hm. Det gick ju bra. Man ska aldrig planera, det är bara så.

nu har jag precis druckit en kopp kaffe och ätit lite mellanmål. Funderar på att gå ut och plocka lite löv men känner mig ungefär lika motiverad som någon som är väldigt lite motiverad. Ja, det hade kanske varit lättare att säga att jag känner mig omotiverad till det, men man ska väl inte alltid hoppa där stängslet är lägst? Varför spara på ord när de är nästan helt gratis? Nå-ja. Får se vad det blir. Mitt i allt kanske jag går och lägger mig istället. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).