måndag 29 september 2014

When this began I had nothing to say
and I get lost in the nothingness inside of me.


har känt mig hängig hela dagen och haft känningar av nysningar. Nu först kom nysningen och nu känner jag mig förkyld-sjuk. Aldrig kan det vara bra, va? Varje gång jag andas kittlar det till i näsan och jag orkar inte nysa fler gånger om alla ska vara som den första. Blir jättesjuk. Behöver bäddas ner och sjukskrivas! Faktiskt!
Har dock så mycket jag känner att jag måste göra hela tiden så jag hinner inte vara sjuk. Inte på jobbet, alltså. Eh. Mera hemma. Fast jag gör sällan det jag tänker att jag ska göra. Jag är så hattig att JAG INTE VET VAD JAG SKA TA MIG TILL! Med caps och allt. Och utropstecken. Se där, bara. Nåja.

Saker jag vill göra: sy, illustrera och trycka illustrationer på allt möjligt.
Saker jag gör: sitter som en räka och klagar över att jag inte orkar göra allt jag vill.

kom nu inte och säg att det är lätt, det här livet. För det är det inte. Svårt och hårt. Eh. Känner ibland att 8-16.15 kväver mig. Jaja, glad att du har jobb och hela den faderullan. Men hey. Jag mår inte helt hundra där. Det gör det svårt. Försöker göra något åt hela situationen hela tiden men det krävs så mycket ork och jag har inte det. Slut i förrådet.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Jag jobbar ju inte 8-16.15 men att ha "skiftesarbete" eller vad man ska kalla det är nästan hopplöst. 7.30-14.30 är en bra tid att jobba, för då hinner man med en hel del när man kommer hem. 10.15-17.15 är inte alls lika roligt att jobba, den tiden kväver mig! :(

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).