lördag 27 september 2014

"We know a little about a lot of things;
just enough to make us dangerous."

gårdagen blev inte alls som planerat, hade tänkt jobba, sluta tidigare, reda upp i köket och när Sami kommit hem skulle vi se de sista avsnitten av True Blood.
Vad som istället hände: vaknade alldeles för tidigt av magont så jag trodde jag skulle behöva bryta mitt 12-år-sedan-jag-spytt-and-counting-mode. Det behövde jag som tur var inte. Men jag intog diverse magmediciner vi kunde tänkas ha hemma och stannade i sängen. Klockan halv ett hade det nästan gett med sig, så jag kunde stiga upp ur sängen.
Då tyckte kroppen förstås att jag var en mes som legat så länge i sängen så den gav mig huvudvärken från helvetet. Älskar min kropp. Så fin och rättvis. Nåja, det blev att peta i sig någon burana och dricka två koppar kaffe och vid fyra kände jag mig nästan som en människa igen.
Blev alltså inte något produktivt gjort, med andra ord. Låg mest i soffan och kved framför gamla Supernatural-avsnitt.

idag mår jag bättre, hur som helst, försöker ta morgonen utan att stressa. Före två ska jag packa en matväska och sedan fara via och hämta upp Sami från jobbet. Efter det kan vi förhoppningsvis ta oss till tomten, förutsatt att det inte blåser för mycket. Eh. Nåja, jag vet inte. Kan hända att det bara blåser här upp mellan åkrarna.

2 kommentarer:

  1. Uäää, det där med att känna sig spyfärdig är inte kul. Jag fick ett sånt anfall i fredags. Hade väntat lite för länge med att äta frukost, så när jag stod och förberedde mina smörgåsar så kände jag bara hur illamåendet kom flygande och jag fick skena iväg till toaletten. Men eftersom magen var tom så blev det ju inte mer än just så. Sen försvann känseln i benen och jag blev helt iskall i hela kroppen... Så, vad lär vi oss av detta?! Jo, ÄT för tusan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä-ä! Tänker mig att ditt mående hänger ihop med annat än mitt, men ja! ÄT! Innan man blir skakig i hela kroppen!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).