måndag 8 september 2014

Vinklar och vrår.

så här såg det ut före - ännu lite tidigare fanns det inte ens ett hål för fönster här till höger.
efter helgen har vi fått upp tre fönster, ett på framsidan och två på skogssidan och det är så fint!

vi fick ju hem våra fönster för någon vecka sen och under helgen har vi pysslat med att få upp några. Vi har bestämt att nästa projekt är att så gott som färdigställa "utbyggnaden", alltså där matbordet kommer att stå sen. Om du undrar varför det nya fönstret ser ut att sitta så högt upp jämfört med allt annat, så är det egentligen för att allt annat sitter lägre ner än det ska göra när det är klart. Från början var det som är inplastat här, på nedre våningen, tänkt att vara en öppen veranda och verandans golv var av någon anledning mycket lägre än golvet inomhus. Vi ska bygga in verandan som en del av huset och vinna några kvadratmeter istället och då blir allt i rätt höjd. Och så ska taket höjas. Och så ska vi slå på brädor på utsidan så vi kommer ifrån fjällstugelooken lite.

det är med andra ord en hel del kvar att göra innan det är dags för inflytt, men vi närmar oss hela tiden!

4 kommentarer:

  1. Jag har verkligen inte hängt med i svängarna, ni ska alltså flytta in där? Vilket otroligt charmigt hus! Rena drömmen ju! Ser fram emot att se slutresultatet :) Wow...

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä, alltså - jag är inte ens säker på att jag berättade det "på riktigt" här på bloggen heller, det var så mycket på gång precis då och sen kändes det bara naturligt att så här var det. Ehe. Vi köpte det i juli i år (var ett projekt som någon började med 1993 men som aldrig blev klart och sådär) och nu ska vi jobba med att färdigställa det så vi kan flytta in i det och BO där! :D
      Ja, det gör jag med, haha ;)

      Radera
  2. Fjällstugor är väl charmigt? ;)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).