torsdag 4 september 2014

Torsdagslista.


När vaknade du i morse?
- kvart över sju av Samis larm, låg och drog mig till halv sju då mitt larm ringde. Önskar mig att vårt hus blir klart snart så vi har två badrum.
Dream on, dream on. Men i alla fall.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?

- minns inte, säkert inget trevligt. Jag är inte en morgonperson, om man säger så.

Har du ringt någon idag, vem och vad sa ni?
- jo, jag ringde till mamma och frågade om hon var i stan vid lunchtid, det var hon.


Vilket humör är du på?
- alltså jag är ju lite slut för jag är ju lite sjuk, men annars är det helt okej. Är lite glad för det är så fint ljus ute.
... sa hon som satt inomhus framför datorn.

Har du ont någonstans?
- lite i magen, åt just en thai cube alldeles, alldeles för fort.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
- utan tvekan alldeles färska, nybakade kanelbullar. M-m. Passar kanske inte riktigt med svaret på förra frågan, men låt gå.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
- säkert mat. Eh. Girl's gotta eat, vet du.


Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
- bloglovin'. Sen surfade jag vidare till Youtube och tittade på Buffy + Spike-klipp. Jag är inte nördig. Näpp.
(-"What are you doing here? Five words or less." -"Out. For. A. Walk. ... Bitch.")

Vad ska du göra ikväll?
- kanske ta en liten promenix och sen sova. Jag är spännande. Otroligt. Borde ha en egen TV-show.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
- sätter inte på låtar till höger och vänster. Nämen, jag lyssnade på Night Visions i bilen idag.


Vad tycker du om din blogg?
- tycker den är ... vanlig. Var roligare förut, när jag inte jobbade 36 timmar och 15 minuter varje vecka.
Vill göra något roligare, eller strukturera mer!

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
- städade huset, inte för att det märks sådär hyvis potatis längre. Men man vet ju själv, liksom.

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
- nä. Skulle i så fall vara för min fantastiska personlighet. Och min ödmjukhet, så klart.

När fotade du något senast, och vad?
- var så fint ljus i köket att jag måste koka vatten och laga kaffe så jag kunde fotografera ångan från muggen.
Eh. Vad säger det om mig?


Har du gjort av med pengar idag, på vad?
- jag tror faktiskt inte det. På riktigt. Nä.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
- väggen. Fast då är det inte rakt, det där benet. Men om jag rätar det mer är jag någonstans inuti väggen. Vill inte.

Vad har du på dig idag?
- först hade jag grå tröja och svarta byxor, så kom jag hem och bytte byxor. Nu har jag grå tröja och grå byxor. Ser ut som pyjamasparty, lite.


den här listan snodde jag för övrigt helt kallt från Frida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).