onsdag 24 september 2014

När alla fjärilar i magen nålas upp
till ett mönster på min säng.


idag blev en bättre dag, även om den började med en nolla på termometern och is på bilrutorna. Knasigt. Efter jobbet for jag och Emil till El Chichantolous (Elgiganten, men det är ju inte alls lika roligt att säga) och letade datormöss. Jag hittade skal till min telefonmodell (hallelujah, praise the lord), men så klart fanns det ju inte ett sådant som jag vill ha. Sämst. Mitt har gått sönder och jag skulle hemskt gärna köpa ett nytt på ön. Men nä. Får beställa. Igen.
När vi var klara där åkte vi förbi infarten till oss och for på en road trip runt Vestansundavägen. Jag var både chaufför och guide, är ju lite allt-i-allo, vet du. Ungefär så här: "här brukar det vara en katt", "det där huset köpte vi nästan tvåtusentio", "ser du det där huset, där bor den där", "här någonstans bor Samis gamla gröna BMW" och så vidare. Mycket spännande.

för övrigt bokade vi idag in oss på en liten tur med Åsa och Oliwer nästa helg, ser fram emot det! Har knappt gjort något annat än pysslat på huset all ledig tid under senaste tiden. Ska bli skönt att komma ifrån en stund och göra något helt annat. Dessutom saknar jag att hänga med Åsa. Så det så.

2 kommentarer:

  1. Nu tror jag att jag hittat det senaste olästa inlägget och det borde vara detta! Jag har alltså inte läst din blogg sen den 24 SEPTEMBER!!! Bättring fröken nurmi, bättring!

    Men till saken, er infart är hopplös att hitta ju. Den liksom skriker "kör förbi mig!" ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen verkligen! Annars kommer jag och slåss! ;)

      ja, första gången jag skulle hit körde jag förbi, men jag märkte det precis när jag passerat och reagerade med att trycka ner bromsen och det var snöigt och halt så jag gled ända förbi grannens infart ;)
      Men den här gången ville vi fara förbi ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).