måndag 29 september 2014

Måndagslistan; tre saker.


Tre saker jag inte förstår mig på:
- hur man kan värdera materiella saker mer än vänskap
- hur man som kvinnfolk kan säga att man inte är feminist (läs på lite, for crying out loud)
- folk som inte förstår när man är ironisk

Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet:
- liten skrivbordsstol för mobiltelefon
- extern hårddisk som innehåller ungefär mitt liv
- Nikon D800

Tre saker jag gör just nu:
- kliar mig på näsan (ljug, kan inte både klia och skriva samtidigt men äh)
- funderar över livet och min årssammanfattning
- sitter på en stol med en räkig hållning



Tre saker jag vill göra innan jag dör:
- gifta mig
- skapa liv
- bli gammal och pensionerad

Tre saker som skrämmer dig:
- att bli lämnad ensam
- att allting alltid har ett slut
- tanken på att jag kanske aldrig blir frisk på riktigt

Tre saker som är typiskt dig:
- att alltid vara på plats cirka en halvtimme före utsatt tid
- att plocka fickorna fulla med fina stenar när jag är ute på strapats
- att vända på ord i meningar

Tre saker jag kan:
- vifta på öronen
- skriva relativt tydligt med både höger och vänster hand
- sitta i skräddarställning med både knäna och pannan i golv


Tre saker jag inte kan:
- sjunga
- spela någon form av instrument, lärde mig inte ens spela blockflöjt ordentligt i lågstadiet
- räkna ut krångligheter och summor och sådant

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
- Owl City ft. Mark Hoppus - Dementia
- Imagine Dragons - Bleeding out
- Softengine - Yellow House


Tre saker jag skulle vilja lära mig:
- använda Promarkers ordentligt
- sy egna "riktiga" kläder
- tycka det är roligt att träna, hur gör man?

Tre favoriträtter:
- hemlagade hamburgare
- tortillas
- lasagne

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).