fredag 19 september 2014

I never once did anything wrong.

efter att vi varit på middag hos Samis föräldrar for vi till S-market och handlade lite frukost-lunch-middag till morgondagen och sen åkte vi på (något som den äldre versionen av mina bröder skulle kalla "krisp") en trynrunda. Först for vi runt på Möckelö strand-området och sen till Solberget. Tänkte att om jag någonsin hade bott på det senare nämnda stället skulle jag aldrig hittat hem. Så kringeli-krokigt. Vi hittade huset vi hämtade Elvis från, det var till salu. Mhm. Så var det med det. Hann under vår runda äta upp en halv påse kokoschips. Inte smart. Inte bra för magen och kroppen och själen.

sedan vi köpte hus har jag märkt att intresset för byggnader har ökat i vår lilla familj (okej, katterna verkar rätt opåverkade, vid närmare eftertanke. Vill knappt prata paneler alls!). Kikar på hur andra har gjort liknande saker som vi ska göra, hämtar lite inspiration och har lite "så där ska vi aldrig göra"-moments. Lite spännande är det allt, det här husgrejandet!

för övrigt har jag ont i vänstra ögontrakten idag. Helt utan orsak. Helt onödigt. Är väl utbränd, som alla andra. Nja, har kanske inte gått in i väggen riktigt än. Krockade dock med en skåpdörr idag, så där att jag måste sätta mig ner på golvet och svära. Hur jag lyckades med det? Jag stängde dörren snabbt samtidigt som jag gick mot den (fick mig att tänka på det här). Ja. Det var mitt fel. Det här med ögat är inte det. Tror jag. Det bara började värka någon gång mitt på dagen. Konstigt. Tur att det bara gör ont när jag petar på det. ... Eller när jag blinkar. Eh.

helt icke-relaterad bild på en glad Molly i solen härom dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).