torsdag 18 september 2014

Höstlistan.

den här listan har jag lånat av Maria.


Ultimata Höstmånaden:
oktober, vill jag säga rent spontant. När det blir svalt och träden byter färg. Gillar förstås också när det blir frost på marken och motljuset gör så allting får gloria. Men det kanske först händer i november, vet inte. Är avtrubbad.

Ultimata Höstmyset:
blåst ute + sitta i soffan under filt inne + se på bra serier.


Ultimata Höstdrycken:
varm choklad med marshmallows eller vispad grädde.

Ultimata Höstplatsen:
på en sten i en skog. Nämen, jag vet inte, hand i hand med han där som jag valt leva med och det spelar ingen roll var vi är. Inte ens på hösten.


Ultimata Höstkläderna:
ylletröja och yllesockor! Kan det bli kallt snart så jag får klä mig som en skogshuggare igen?!

Ultimata Höstmaten:
varm mat, alltså. På sommaren orkar man knappt laga mat och speciellt inte varm sådan. Tycker lasagne känns höstigt /hanna 10 år.


Ultimata Hösthobbyn:
illustrationer i Adobe Illustrator, fotografera höstkrispiga bilder och baka. Det var tre. Så fick det blir.

Ultimata Höstmusiken:
allt med texter som gör virvlar i maggropen. Typ Kent. Typ Coldplay. Typ så.

Ultimata Höstutmaningen:
att orka skapa fast allt ibland känns grått och tråkigt.

6 kommentarer:

  1. Åh, så fina svar! Och bilderna! ♥

    SvaraRadera
  2. Varför inte både vispad grädde och marshmallows? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har jag faktiskt inte provat, men nu när du säger det - varför inte? ;D

      Radera
  3. Underbar höstlista!
    Tack för dina fina ord <3

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).