tisdag 16 september 2014

Hippopotomonstrosesquipedaliophobia.

... det är alltså vad rädslan för långa ord heter. Elakt, tycker jag. Jaha. Annars då? Kom just hem från en sinnesförslöande dag med alla möjliga sorters kufiska människor på jobbet. Lyssnar på fåglarna utanför fönstret. Eller. På fönstret. De sitter på spröjsen och pickar på rutan. Jädra Jomala-fåglar. Inte helt rätt i rutan. Luften är full av flygande kryp och så sitter de och försöker äta glas. Va? Jag är inte van vid sådant. Men så är jag förstås uppvuxen i skogen också. Så-att-eh.

idag är det förresten tisdag och det är ju rätt bra, för det betyder att det är onsdag imorgon (i alla fall i detta Universum) och det i sin tur betyder att halva arbetsveckan har gått. Tjoho! Inte för att vara den som är den, alltså. Mest för att vara en som är såhär. Eh. Just det. Igår bakade jag äppelkaka igen, gjorde dubbel sats och hamnade ge bort hälften till bättre behövande, för det blev mycket kaka. Note to self: två personer behöver sällan kaka i storpack.

så här konfunderad kan man tydligen se ut när fåglarna knackar på fönstret.

4 kommentarer:

  1. Ingen rädsla för långa ord här inte, förutom att man har glömt det hippotomonstuosa ordets början innan man har läst till slutet :D. De bättre behövande tycker att kakan är god och saftig, inte dumt alls det där med kokosflingor.
    Fåglar knackar på där, kanske de har blivit specialmatade nångång av tidigare inneboende. Vem vet. Så de försöker uppfostra er ;). Eller söker efter färskt kitt, som så klart inte finns där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, haha ;) de ska nog vara glada om de får sig en talgkorv till vinter, som de beter sig! ;)

      Radera
  2. Samma sorts fåglar verkar finnas i hammarland >_<

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).