onsdag 10 september 2014

Here I'm allowed everything, all of the time.


förstår inte huuuur den här dagen kan kännas så mycket längre än någon annan dag de tre senaste veckorna, men det gör den. Känner mig trött och slö och seg och ändå hyper och sådär. It does not make sense. Ganska långtråkigt på jobbet just nu. Men ändå ska man sitta där dag ut och dag in i veckotalet. Det kan inte vara meningen, det var inte så här jag tänkte mig mitt liv. Nä. Jag skulle inte jobba på kontor, jag skulle vara författare/illustratör och jobba hemifrån under flummiga arbetstider! Skulle inte lyda under någon! Klä mig i vida storblommiga klänningar och ha håret i rufsig knocka alla dagar! Vad blev det av den drömmen? Lades den kanske på den där väl omtalade hyllan och fick så mycket damm på sig att den liksom blev ledsen och försvann? Troligtvis.

när Sami kommer hem från jobbet ska vi kanske äta någon middag och fara till Tom och plocka äpplen. Eller tvärt om, liksom (fara till Äpplen och plocka tom? Nej, inte så). Det är inte en så planerad fortsättning av dagen, vet du. Så mycket som borde hänga ihop och så gör det inte det. Jobbigt. Får inget grepp om hur man ska använda tiden så den inte faller mellan fingarna. Glider mellan stolarna? Tror jag blandade ihop det där, men äh. Vad gör det om hundra år? Hoppas inget. Va? Ja. Förstår inte hur vi hann med att 1) jobba 2) laga middag 3) äta middag 4) promenera långa rundor 5) se på något avsnitt serie och ändå 6) hinna och gå och lägga oss i tid, när vi bodde i stan. Måste varit övermänniskor då. Måste gått över nu. Nu är det mest: jag-är-hungrig-det-finns-ingen-mat-vi-äter-knäckebrödsmiddag-idag-orkar-vi-gå-ut-okej-sen-ska-vi-sova-oj-klockan-är-halv-tolv-igen. Sen klagar man på att man är trött. Eh.

h: "vad ska jag blogga om?"
e: "tapirer. De är gulliga!"

4 kommentarer:

  1. ALLTSÅ jag söta söta du! Vad fin du är!

    SvaraRadera
  2. Så där är det, i alla fall i perioder. Ibland hinner man med lite allt möjligt, ibland hinner man inte, inte orkar heller, med så mycket annat som det som vardagen påbjuder. Ni har ju också mera att stå i nu.
    Och drömmar kan man leta fram, damma av, fräscha upp och sträva till igen ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, hinner aldrig mer med något och är stressad hela tiden för man måste också hinna sova! :(
      så är det, hoppas jag hittar tillbaka till min inte flummis någon gång ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).