fredag 19 september 2014

Friday pugs.


så blev det fredag den här veckan också. Oväntat värre, Captain Obvious. Jaha. Var på det viset då! Var det! ... Fredag, alltså. Åt lunch med mamma och Emil och sedan gick vi till Emmaus där jag spenderade en femma på silver. Är pirat, vet du. Måste ha något att sätta i skattkistan. ... Eller på bordet. Tänkte mest ha det på bordet, faktiskt.
Blev två ljusstakar och en bricka. Mycket fint. Är mycket nöjd. Måste bara putsa upp allting först, innan jag kan ställa fram det, och för det ska man använda något speciellt och fancy putsmedel och jag vet inte vad det är för jag är från skogen, så Sami måste komma hem och göra det åt mig. EH. Nä, men han måste säga hur jag ska göra. Vill inte göra fel. Då får man pisk, säger de. De som vet något om något, alltså.

fast när Sami kommer hem ska vi egentligen fara till hans föräldrar på middag, så jag får nog putsa ikväll. Borde putsa mig själv också, känner mig smutsig. Dirt-ey, liksom. Nja, va. Alltså. Jag snurrar i huvudet idag, skulle mest känna för att gå och gräva ner mig i sängen och inte vakna på en par veckor.

... och rubriken syftar på den väldigt assymetriska mopsen på mina skockor som - så här i efterhand - knappt syns på bilderna. Eh. Det blir så ibland, när man inte riktigt tänker före och så orkar man inte tänka om. Hjärnan har hunnit ta helg och så. "Heido, vi syns på måndag", sa den och traskade iväg med en picknickkorg i handen. Hey wait. Picknickkorg? I handen? Hjärnan? Nej. Sa ju att den är ledig! Jaja. Mops! Sockor! Så!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).