fredag 12 september 2014

Från vitt till grått till svart.

igår slutade jag tidigare så jag kunde tvätta bilen. Kvällen före var körde vi den genom biltvätt och ingenting lossnade från den. All skit satt fast. Jag parkerar under en lind på jobbets parkering och fy attan hur det där (jävla) trädet droppar. Att jag sedan inte är sådär jättebra på att tvätta biluslingen så ofta kan ju vara en bidragande orsak att det såg ut som den stått ute i trettiofem år...

det här tvättredskapet fungerade inte. Stod i en timme och försökte grota loss smutsen med svampen. Ofta man vill smeka smutsen, liksom.

när Sami kom hem beordrade jag honom att gå och hämta en mer hardcore svamp till mig och med den lossnade allt hur bra som helst!

så här såg jag ut när jag var klart, fläckvis.

... och det här är när jag precis spolat av allt schampo från bilen. Go figure. Nåja, det får gå ett tag tills jag tvättar bilen igen nu, hur som helst.

4 kommentarer:

  1. Usch ja, stadssmutsen och droppar från lindar är inte lätt att rå på. Och var skulle en katt vara om inte på en nytvättad bil ;). Fint vaskat blev det i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag borde också tvätta biiilen, men orkar inte >_<

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).