måndag 3 juni 2013

Tosdag 30.05.2013.

 photo i1_zps58a6b722.png
 photo i2_zpsa5665c7c.png
 photo i3_zpsdca6db87.png
 photo i4_zps4f573508.png
 photo i5_zps417f53e3.png
 photo i6_zps4895c09d.png
 photo i7_zps44bbe8e1.png

i torsdags var ju min sista dag på museet och jag fick åka med ut till Kastelholm för att medverka i en tillgänglighetsinventering. Det var både intressant, lärorikt, ungefär 23 grader i skuggan och knappt någon blåst, så jag höll på att bli överhettad vid några tillfällen. Lunch åt vi på Smakbyn och det var väldigt gott. Efter det kikade vi på slottet och sedan åkte vi tillbaka till stan efter ett glasstopp.

 photo j1_zps6d5921f8.png
 photo j2_zps480409a9.png
 photo j3_zps337d9284.png
 photo j4_zps1be774bf.png
 photo j5_zps6b0fa95e.png

när jag kom hem regnade det och jag fick inviga mitt nya paraply medan jag traskade till farmor&farfar efter en rökt fisk. Då jag skulle gå hem därifrån igen var det hur fint väder som helst (lite: "hej det är strålande solsken och blå himmel och här kommer jag med ett paraply"). På kvällen var vi ner till sjön och micklade med båten och sedan klippte jag gräset. Efter det tror jag att vi tog natt.

6 kommentarer:

  1. Jättefina, somriga bilder!

    SvaraRadera
  2. Låter som en trevlig dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var den också, förutom att jag fick helt avdomnande huvudvärk där någonstans på mitten av den - men när den gick över var det helt bra igen ;)

      Radera
  3. Väldigt härliga bilder :D

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).