onsdag 19 juni 2013

Lunch och sådant där.


till lunch igår, lagade jag ugnsgröt. Såg ett recept på någon blogg och tyckte att det lät som det kunde vara gott, det var det också! Till ugnsgröten åt jag jordgubbar och mjölk, hade väl egentligen velat ha fler gubbar och något annat än mjölk, men nu hade det bara kommit två jordgubbar på ampeln och mjölk var det enda jag hade att lägga i. Gott ändå!

ungefär så här:
1 dl havregryn
1 ägg
3/4 dl mjölk
1 tsk bakpulver
1 msk jordnötssmör
3 msk kokosflingor
2 msk blandade frön

• Sätt ugnen på 225 grader.
• Blanda alla ingredienser i en bunke.
• Häll upp i en lagom stor form och grädda i 15-20 minuter.
• Ät!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).