torsdag 9 maj 2013

When there's nothing to give,
well, how can we ask for more?


29.04.2013
lyssnar på Imagine Dragons och funderar på livet. Det blåser ute, borde kanske hämta in tvätten innan den rymmer bort och blir trädkläder istället för människokläder. Farfar har grävt ner några hasslar på gården och räddade en fjäril ur en vattenhink. Jag är bara så trött just nu, tänker att nej jag orkar inte. Jag orkar inte stiga upp idag. Orkar inte leva genom den här dagen. Orkar inte komma hem och fortsätta vara i upprätt position. Längtar efter att få gå och lägga mig igen. Känner mig värdelös och grå, smälter in i alla omgivningar, ingen kan se mig. Sluta säga att det ordnar sig med våren, med ljuset. Det gör det inte. Det här är min tredje livströtta vår. Jag vill inte höra era tomma ord.

4 kommentarer:

  1. Men snart är det jätte mycket vår och då kan man plantera och dona massor :) ååh då blir livet lite lite lättare

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, sant. Men jag tror inte riktigt på det eftersom det varit så här ett tag.
      Har i alla fall fått remiss till han där andra doktorn nu, så det kanske ordnar sig :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).