söndag 26 maj 2013

Sagan om gårdagen.


eftersom jag aldrig varit full och därför aldrig heller blivit bakis, så kanske jag inte riktigt kan säga att jag känner mig bakis idag, men jag är trött och slö och har ont i kropp och huvud i alla fall. Varför, undrar du (knappast alls, men ändå)? Jo, igår började som en rätt låg dag och mitt i allt ringde min storebror och frågade om vi kunde vara barnvakt till herr Bebis under kvällen. Efter mycket om och men gick vi med på det och tillsammans med Åsa och Oliwer hängde vi med Patrick och grillade och sådär (Patrick sov dock under grillningen).
På kvällen for vi hem till Tom och Michaela (de var inte hemma) och försökte få lillkillen att sova och vovven att uppföra sig. Det gick ... sådär. Klockan tolv hade vi fått Patrick i säng för ett tag sedan och Sami och jag satt mest i soffan/fåtöljen och stirrade apatiskt i väggen till tonerna av vaggvisor från babymonitorn. Sen for Åsa och Oliwer hem och jag och Sami sov lite på soffan innan Tom och Michaela anlände. Klockan halv tre var vi sedan hemma och jag tror jag somnade så fort jag stängde ögonen. Det var dock rätt roligt att vara barnvakt, när han inte var ledsen, förstås.
Och alltså, jag borde bli bättre på att ta med mig kameran vid sådana här tillfällen.

2 kommentarer:

  1. måste bara säga att jag tycker om din nya header! :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).