måndag 27 maj 2013

Måndag klockan 07:48.

idag är jag ledig, mest för att jag hade rätt mycket flextid att ta ut och inte riktigt tjänar något på att spara den. Har hittills planerat att rita lite, fotografera och gå på promenad. Troligtvis kan de två sistnämnda kombineras och det är ju bra. Gillar multitasking. Dessutom borde jag plocka en bukett blommor, då den vi har inne börjar se för sorglig ut, nästan så att en liten tår frammanas i min ögonvrå bara jag tänker på dem. ... eller inte.

den här veckan är min sista vecka på museet och det känns helfel, jag har trivts alldeles för bra för att det ska vara rätt att sluta nu. HÖR NI DET, ARBETSGUDARNA?! Håller tummen för att något annat jobb dyker upp snart, innan jag hinner dyka ner i deppighetsgropen. Eh. Nåja, på fredag tar jag ut min sista lediga dag och sedan är jag arbetslös igen, kul. Bra med fredagen: ska fotografera med Mimi och jag tror det blir bra.

mitt ritprojekt just nu. Kommer troligen visa en bättre bild bara jag är klar med den
(vet inte varför min cam envisas med att lägga en linje nederst på bilderna och det stör mig).

8 kommentarer:

  1. Förstod att jag var ledig eftersom inget svar kom på min lunchförfrågan :)
    Hoppas också att det dyker upp jobb snarast, håller tummar hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, idag är jag ledig men imorgon kan vi luncha om du har passligt? :D

      Radera
    2. I morgon har är jag på möte men på onsdagen?

      Radera
    3. det blir säkert bra - vi får mejlas :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).