onsdag 29 maj 2013

If only, if only, if only he wasn't so lonely.


orkar inte producera någon ny bild idag, så jag bjuder på en gammal rackare istället. Snällt av mig! Nåja, idag har jag plockat ihop det mesta av mina saker från museet. Imorgon ska jag antagligen med ut till Kastelholm och kika på tillgänglighet med A och några andra, om nu inte hemsidan mirakulöst börjat fungera under natten. Jag tror nej. Sedan är jag, som sagt, ledig på fredag och sen är det slut. Tråkigt. Blev överrasknings-avtackad vid kaffet idag, fick ett fint paraply och två träprackor. Alltså. Snidade skrakor (översättning för Mimi: en skrake är en sjöfågel). Blev glad och ledsen på samma gång. Värst/bäst var nog igår när rumskompis-A gav mig en kram och sa "tack för att jag har fått lära känna dig". Fint. Kommer sakna allt.

bara Sami lagar sig hem från jobb och trähandlarrunda ska jag göra klart något kort jag tänkte lämna i kafferummet imorgon, jag vet nämligen inte var han har gömt pappren jag tänkt skriva ut på och orkar inte vända upp och ner på huset precis nu. Det enda jag orkar är att lägga mig i soffan under filt och titta på mina inspelningar (... om boxen nu kommit ihåg att spela in dem) och peta i mig några Mariannekarameller.

så att... jag ska nog gå och dra filten över mig en stund nu.

6 kommentarer:

  1. Tack för översättningen :) Tänket "Vad fasiken är träprackor?!" :P

    Vad gulligt av dem, kramen, presenterna och allt :) Förstår att det är jobbigt :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag misstänkte det ;D

      ja! och ja!

      Radera
  2. Tråkigt att tiden ska behöva vara slut på museet nu :(

    SvaraRadera
  3. Pracka = småskrake, dessutom :)

    Ja, det är nog vemodigt att sluta på ett ställe där man ha trivts. Hoppas på bra tillvaro på nästa ställe också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. fast för mig är det alla skrakor ;D

      mhm, vi får se!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).