tisdag 21 maj 2013

I count my sins and I close my eyes.


idag är det tydligen bara tisdag, klockan är 19:40 och jag funderar på att duscha och sedan gå och lägga mig. Har redan vridit mig fram och tillbaka i soffan eftersom det bara var a) dåliga program eller b) reklam. Wäh. Dessutom hade tv-boxen fått spunk under natten och inte spelat in mina program. Snällt. Nåja. Sami är fortfarande på jobbet och troligen kommer han inte hem förrän om några timmar, de förbereder ju inför hela Ålands äta-gratis-dag. Kul. Verkligen. I alla fall om man tycker om att stå i kö hela dagarna bara för att man är för snål för att köpa mat. Je-te-kul.

dagen började segt (... behövde jag ens berätta det?) men jag tycker den ordnat upp sig lite mot slutet. Ja, för jag tänker ju göra slut på den snart. Sätta mig i sängen och läsa några tanttidningar, kanske lösa ett korsord eller två. Det märks att jag blev äldre igår, kunde nästan gå och pensionera mig imorgon. Det ska jag dock inte göra, för jag tror inte jag överlever så länge på min nuvarande pension, om man säger så. Eh.

nähänåmennudå, om man skulle ta och göra ett uppryck så man kan gå och mosa sig sen, kanske?
Jag tror ja. Jag tror bra. Häpp!

2 kommentarer:

  1. uuuscha för stora ät "slemig-äcklig-korv-till-lunchdagen" jag ska trotsa hela mitt jobb och besikta bilen istället ;) Meeeeen kakor, jag upprepar goda kakors recept

    SvaraRadera
    Svar
    1. det finns också soppa och sallad! ;D det tycker jag låter bra! ;)
      Jaaaa, jag skaaaa, får se om jag får till det ikväll :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).