måndag 20 maj 2013

Födelsedag firad i förskott.

eftersom jag i år fyller år på en måndag och jag jobbar på måndagar (duh!) och sedan helst spenderar sedan resten av dagen på soffan, passade jag på att "fira" födelsedag igår istället. Det blev en bra dag som började med solsken och slutade i regn, men det var helt okej. Bilder:

 photo ff1_zps884a04d6.png
min familj kom på besök. Emil hade fin mössa och jag skulle snott den om jag inte varit för tjockskallig.
 photo ff2_zpsbf3589e2.png
 photo ff3_zps370e1224.png
vi gick ner till sjön en stund och katterna kom med.
 photo ff4_zpsec536673.png
tror inte jag lagt upp någon bild på mamma förut, men jag tyckte den här blev så fin! Gullig mamma (i Emils keps)!
 photo ff5_zps069c7d5d.png
så spelade vi kubb.
 photo ff6_zps523c06a2.png
och Emil knöt på och av sig skorna hela tiden.
 photo ff7_zps0eb0bec1.png
när min familj farit kom Åsa (som för övrigt också räknas till min familj) och Oliwer över och åt resterna av tårtan och kakor.
 photo ff8_zps30c8cd3f.png
... tårtan var så försvinnande god att jag inte hann ta kort på den förrän den var slut. Bra betyg (Sami bakade)!
 photo ff9_zps7bce5e27.png
det blev mycket mumin-disk, tyckte diskmaskinen såg ut som på jobbet när jag plockade i den, vi har ju muminmuggar i kafferummet också.
 photo ff10_zpsc6e2ca50.png
Sami-söt.
 photo ff11_zpsabb6f0f4.png
 photo ff12_zpsf22bf7d3.png
på kvällen bjöd vi över farmor och farfar på te och kaka.
 photo ff13_zpsae768b9d.png
... sen gick vi och lade oss. Den här ljuslyktan fick jag av Emil. "Det svarta mumintrollet", eh.

6 kommentarer:

  1. Fina bilder - och en gullig dotter :)
    Instämmer att tårtan var mycket god.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack - fast nä ;)
      ja, den bara smääälte ;D

      Radera
  2. vad duktig du är på att fotografera. gillar verkligen dina bilder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så hemskt, hemskt mycket! :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).