onsdag 22 maj 2013

Ett recept.




175 g mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
240 g farinsocker
70 g strösocker
190 g mjukt smör
2 ägg
200 g havregryn
300 g hackad choklad (jag brukar använda Fazers hushållschoklad)


•  Sätt ugnen på 180 grader.
•  Blanda mjöl, bikarbonat, vaniljsocker och salt i en skål.
•  Använd elvisp och vispa farinsocker, strösocker och smör i en annan skål tills det blir krämigt.
•  Blanda innehållet i de två skålarna och häll sedan i äggen, havregrynen och den hackade chokladen.
•  Arbeta smeten väl (för hand) och rulla sedan till lagom stora bollar (matskedsstora).
•  Grädda kakorna i 10 minuter på bakpappersförsedda plåtar.




4 kommentarer:

  1. ååh Tackar ödmjukast :D

    SvaraRadera
  2. Nam, låter gott! Måste testa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de blir sjukt goda, så det tycker jag du ska! :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).