måndag 13 maj 2013

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

via Niotillfem för cirka 100 år sedan.



10 saker jag tycker om:
- läsa böcker med lyckliga slut
- se på filmer/serier jag sett förut och få säga replikerna högt
- fotografera med min kamera
- hänga med vänner på diverse ställen
- naturen
- leva med Sami
- teckna underliga människor med stora ögon
- muggar och koppar i alla former och färger
- klockor, vare sig de går eller inte
- när det blir vår och löven spricker fram



9 saker jag tycker mindre om:
- när jag befinner mig i högljudda folkmassor
- att dammsuga
- getingar som surrar runt mig
- när jag känner att jag inte förstår och aldrig kommer förstå
- inskränkta människor som inte vill förändras
- att simma där jag inte ser bottnen
- när jag känner mig bortglömd
- att andra inte lyssnar på mig för att jag är yngre (fast jag kan mer)
- fästingar



8 bloggar jag läser:
- Niotillfem
- Mimi Gustafsson
- Sara Anna Marie
- Autumn Clouds
- Makrills
- Dezdemona
- Photography by Siri
- Creating to inspire



7 saker jag vill göra i framtiden:
- bygga hus exakt där jag vill och som jag vill
- gifta mig med mitt hjärtas vän
- ha en bil med fyra dörrar
- klämma fram någon unge
- ha höns och getter
- slippa min livsångest
- resa söderut i alla fall en gång



6 saker jag är rädd för:
- att bli stångad av älg
- hundar med vassa tänder
- att någon närstående ska avlida
- när man simmar över mörka vatten - att något ska dra ner mig i djupet
- att livet springer ifrån mig och jag inte kommer ifatt
- att krocka med bil



5 platser jag tycker om att vara på:
- hemma
- museet
- Bussö
- hos Mimi
- var som helst med Sami



4 ord som beskriver mig:
- lyssnare
- egoistisk (men se även nästa punkt)
- omtänksam
- kreativ



3 saker jag ser fram emot:
- Toms och Michaelas bröllop i sommar
- att kunna fara på sjön i sommar
- när Samis farmor kommer hit och påtar i rabatterna



2 bra filmer:
- Smala Sussie
- The Curious Case of Benjamin Button



1 bra låt:
- Imagine Dragons - Demons

6 kommentarer:

  1. "när man simmar över mörka vatten - att något ska dra ner mig i djupet". Det är fruktansvärt när man är ute och simmar och man får den känslan att någon ska ta tag i en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Ungefär som när det är mörkt och man har en bit kvar innan man kan komma in i huset och man bara känner hur någon sträcker sig efter en!

      Radera
  2. Kul lista och kul läsning :) Håller med om flera punkter! Kanske snor listan någon gång!
    Jättefina bilder dessutom! Du är så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. roligt att du tycker det och ja! Det tycker jag du ska :D
      Tack, Emelie! :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).