lördag 13 april 2013

Wish we could stay forever, have forever now.

 photo re1_zpsf9a79e2d.png
 photo re2_zps6ff602b8.png

idag är det lite av ett busväder ute. "Aprilväder" kan man kanske kalla det om man vill, det vill inte jag. Tycker det busar och så får det vara. Jag fördriver tid men kan inte sitta stilla mer än tio minuter vid varje station jag sätter mig ner på. Väntar mest på att Sami ska sluta jobba så vi kan fara till mina föräldrar efter en billast kött (ja, det låter antagligen lite äckligt och det kan det säkert vara också, tjoho!). Sid varvar mellan att sitta inne och pipa på mig att han vill ut och att sitta ute på altanräcket och härja att han vill in. Smart katt. Eh. Jag är förstås inte heller så smart som bara gör som han vill, allting är ju relativt. Jag förstår att ni undrar över den andra katten, så klart ni gör, honom har jag inte sett sedan han kom och sa god morgon imorse, efter att Samis larm ringt. Han ligger säkert och sover på madrassen under biltaket, är ju lite förnäm och vill inte bli blöt i pälsen.

jag skulle egentligen ha städat idag, men eh, nä. Jag orkar inte.
... vill ju inte att mattorna blir blöta.


och...


så är jag ju lite lat också.

4 kommentarer:

  1. Who, gillar känslan i det övre fotot, nice! :) aprilväder är inte alltid att hurra för, smart katt som gömmer sig under biltaket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad roligt, tack!
      Nej, verkligen inte, men nu måste ju snön smälta bort i alla fall ;D
      Eller hur, han har sina stunder ;)

      Radera
  2. Så värst äckligt tycker inte jag att det var med köttet :)
    Hoppas det gick bra med leveransen och packandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå, det kanske lät äckligare än det var ;)
      Jag tror det, Samis föräldrar fixade det :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).