måndag 22 april 2013

Utfärd på cykel.

igår dammade Sami och jag av våra cyklar och drog iväg på utfärd.

 photo t1_zps7a8aea64.png
 photo t2_zpsc9c0b23c.png
 photo t3_zps7165208d.png
Först cyklade vi till Öra och kikade om det var grodor i kärret. Det var det, så jag måste komma ihåg att fara dit igen när det blivit lite varmare, vill ju se bebisgrodor!

 photo t4_zps2beac73e.png
sedan cyklade vi åt andra hållet, ut på Den Förbjudna Vägen. När vi inte kunde cykla längre parkerade vi åkdonen i ett träd och gick resten av biten.
 photo t5_zps8bc809db.png
 photo t6_zps170c8a44.png
 photo t7_zps20547f80.png
 photo t9_zpsc01f8b93.png
på andra sidan av udden låg lite is kvar. Den fräste och knäppte i solen och en kunde se att den smälte.
 photo t11_zpse6263bea.png
 photo t10_zps7b2aa5b2.png
vi var lata och orkade inte gå runt vattnet, så vi gick rakt över istället. Farligt!
 photo t12_zps54046c9f.png
så traskade vi på en bit till, tills vi tänkte att här är säkert vägen och gick rakt upp i skogen och var nästan framme vid cyklarna!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder :) Gillar när det är sådär att man nästan kan se hur is och snö smälter :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Ja, och man kunde höra hur isen ruttnade, det bara sprakade i den :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).