söndag 21 april 2013

Gårdagen i bilder.

eftersom det var så fint väder ville både Sami och jag vara ute så mycket som möjligt när han kommit hem. Jag hängde tvätt ute, krattade gammalt gräs, kvistar och löv, flyttade runt blommor till olika planteringar och sådant där.

 photo s12_zps4e1eb788.png
 photo s11_zps7de3b668.png
katterna gillade vädret.
 photo s10_zps310bbc8a.png
i mina trädgårdsfixar-pauser kröp jag omkring med kameran och freelens:ade blommor och växter. Roligt!
 photo s9_zps9d7d4a16.png
så här lurkig såg jag ut. Sami tog bilden.
 photo s8_zpsd84fbae2.png
sedan gick vi in och åt middag.
 photo s7_zpsd334cb1a.png
efter middagen var det 21 celsiusar på altanen, så jag ställde mig där och planterade om växter.
 photo s6_zps687c011e.png
... jag är ju ganska städad. Tur att jag var ute, kanske.
 photo s5_zpsec6686d2.png
så här blev det! Den till vänster tänkte jag att mamma ska få.
 photo s4_zpsb3a8f1bb.png
Sami höjde sin bil och bytte däck. Jag hängde med katterna.
 photo s3_zps7b91fb75.png
kvällssol på altanen, mysigt!
 photo s2_zps0ff875a9.png
så gick vi in när solen började gå ner. Våra fönsterlampor såg lite magiska ut i skymningsljuset.
 photo s1_zps989b70ab.png
så avrundade vi kvällen med te, cheeseballs och Coupling.

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).