onsdag 10 april 2013

Colliding fast to bring you down.

har idag klätt mig i både klänning och jeans för jag a) ville vara fin och b) tyckte -6 var för kallt för strumpbyxor. Så är det ibland. När jag gick och la mig igår tänkte jag att det var jättebra att det skulle vara onsdag när jag vaknade, för det betydde ju att när jag gick och la mig på onsdagen skulle det väldigt snart vara fredag. Jag är tydligen väldigt lättimponerad när jag är trött. Det är förstås aldrig fel att vara optimistisk, så klart! Det är jag tre gånger varje år. Inte mer. Man ska vara realist. En realist är alltid trist. Spelar inte så stor roll, jag är inte på jorden för att roa någon. Mig själv, kanske. Va? Nej, alltså, jag tror jag måste koka mig lite kaffe och en stund. Börjar slira i hjärnkontoret.

på tal om annat och syrliga karameller (tänkte skriva "kantareller"... hur var det med det där kaffet?), igår körde jag Elvis runt huset i skottkärran och sen vägrade han stiga ur. Kan möjligen ha förstört katten för alltid nu. Försöker alltid få katter att åka i saker (korgar, pulkor, snöskuffar, lådor, kassar, o.s.v.), men de brukar aldrig gilla det ... tills nu, då. Fast Elvis har ju förstås alltid varit lite speciell. Eh. Nåja. Bildbevis:




och så ignorerar vi så klart att jag ser ut som en tioåring. Bra. Sami tog bilderna.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. eller hur! :D
      Hoppas bara att vi är så uppmärksamma att vi inte mitt i allt kastar något i huvudet på honom när vi håller på och pysslar ;)

      Radera
  2. haha, snacka om att se nöjd ut ;)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).