måndag 18 mars 2013

You do it to yourself, you do,
And that's what really hurts

DSC_0317c2
är inte riktigt så här pass läskig idag. Men. Ja. Eh. ... "Bu"?

idag har jag praktiserat, ovanligt värre. Har sorterat i pärmar och haft ont i min högra handled. Har fortfarande ont i handleden, rackarns leder! Sitter i alla fall i skrivande stund med någon slags enklare handledsstöd, känns lite bättre i alla fall. Tror allt skulle ge med sig och bli bättre bara det nu skulle bli varmt någon gång. Jag vill det ("menjavilleet"). Vädret vill inte det. Kul. Ska börja skriva stora plakat och protestera mot minusgrader! Så det så!

igår blev vi bjudna på Marthamiddag av Samis farmor. Det var mumsigt. Efter det for vi och kapade åt oss lite ris och sedan åkte vi hem. Väl hemma knipsade vi till riset, la det i vatten och på kvällen satte vi lite fjädrar och kycklingar i det. Det ska börjas i tid, förstår du. På eftermiddagen sågade vi lite kvistar och släpade till eldningshögen, blev ivriga att börja röja lite. Men, som sagt, våren sa nej.

fick mina timmar räknade idag och blev informerad att jag har cirkus fyra lediga dagar att ta ut, nice!
Ska ta ut dem till påsken, är inte riktigt någon idé att gå och spara på det. Tjoho!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).