måndag 25 mars 2013

Ont fast på ett bra sätt.


vi var på promenad i skymningen och mitt i allt hörde jag ett ljud som var så fint att jag fick ont i hjärtat tre sekunder. Två koltrastar satt i varsitt träd och pratade med varann, som bara koltrastar kan. Eh. Här tänkte jag skriva något poetiskt och så bara förstörde jag det helt själv. Klassiskt. Nämen, på riktigt. Fick mig att känna att det nog kan bli vår i år också. Bra grej. Saknar våren. Men alltså, rent logiskt borde den vara här när som helst, helt automatiskt och animagiskt, eftersom det måste bli varmare någon gång. Ni vet, globala uppvärmningen and whatnot.
En annan grej som är bra är att jag bara ska praktisera imorgon till, den här veckan, och efter det behöver jag inte fara hemifrån mer förrän nästa torsdag, om jag nu inte vill göra det, för jag är ledig - tjoho! Imorgon ska jag dessutom luncha med mamma, det kan ju inte gå fel!

nu ska jag mysa ner mig i soffan, dricka te ur favoritmuggen och se på Dexter med hjärtat. Vi hörs senare, pussgurkor!

... skojade bara. Förstås. Jag vet nog att du rynkade lilla brynet och tänkte "vem är du?" precis där. Jag vet.
Fast alltså, jag ska dricka te och se på Dexter. Med Sami. I soffan. Men, ah, lite mer macho. Typ.

okej, jag vet inte hur jag ska kunna sova senare ikväll, när jag uppenbarligen blev överspeedad av att höra koltrastsång. Eh.
Nu säger jag häj: "häj".

12 kommentarer:

  1. Härlig färg på bilden :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. vet inte om jag kan säga tack till det - naturen tackar, antar jag ;)

      Radera
  2. Underbara färger på bilden! Och det är klart du kan tacka för det! Det är inte alltid så lätt att fånga färgerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pff! Nåja, tack då! Det här är dessutom en gammal bild, så det så! ;D

      Radera
    2. Må vara en gammal bild men den passade nog in i färgerna i går kväll också. Himlen hade dessa nyanser då :)

      Radera
    3. ja, det var därför jag letade upp den :D

      Radera
  3. Har koltrastarna börjat prata där! Då finns det väl hopp för dem vi har hemmavid. Lyssnade senast i morse efter dem men inget sådant hördes. Däremot en hel del annat fågeltjatter och talgoxarnas ivriga ti-ti-tyyande. Fint det också i det vackra vårmorgonvädret. Förstås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jodu! Det var en helt sjukt fin vårkväll igår, alldeles stilla förutom koltrastarna :D
      Våra talgoxar har inte börjat sjunga så mycket än, ibland hör man, men tycker de är dåliga sångfåglar ännu ;D

      Radera
  4. Hahahahah pussgurkor! <3 Nä du Hanna, mig lurar du inte ;)
    Jättefin bild som vanligt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men vad menar du? Är jag inte alltid så myspysig? ;D
      Tack!

      Radera
  5. I kväll. Sjöng de! Koltrastarna! Här också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. fint! Idag var de närmare här hemma också :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).