fredag 1 mars 2013

Hitta i mina kategorier.

jag älskar kategorier och att kategorisera saker (att jag suger på det och alltid måste kategorisera om hela tiden är ju en helt annan sak) och därför tänkte jag, i det här inlägget, berätta lite om kategorierna på min blogg. Vem vet, kanske du hittar något oväntat om du kikar lite! Jag har länkat kategorierna i det här inlägget också, så om du tycker något verkar intressant är det bara att du klickar på kategorin, sedan flyger du iväg. Eh. Typ, i alla fall. Nåja:


livet: i den här kategorin hamnar ungefär allting jag bloggar i textväg. Det är alltså min "vardagskategori" och handlar om ... min vardag.

fotograferat: det säger kanske sig självt, men för att förtydliga; här hamnar alla foton på bloggen.

gif:ar: rörliga bilder, för att det är roligt och ... för att det är roligt.

listor & utmaningar: när jag fyller i en lista som tidsfördriv eller på utmaning av någon. Typ.

musik & video: här finns musik, både i textform och från youtube, och så klart filmklipp också. Både mina och andras.

självporträtt: kunde ha kallat den här kategorin för "egopixxx" också, men nu låter det mer artsy-partsy och fancy-pancy.

mk06:igt: jetekul ordvits (you get it? Mk-noll-sexigt?) där, ja. Eh. Här finns inlägg från/rörande min tid på media och kommunikation vid ÅY.

elvis & sid: mest bara bilder på mina gullungar. Fluffbollarna. Bebisarna. Alltså, mina katter.

skapat & skissat: illustrationer och annat klotter jag smetat fram.

ord & meningar: vad som händer i min hjärna fast i textform.

dirty talking: (från: I love it when you talk dirty to me) här lägger jag upp konversationer och andra roliga sägningnar från min vardag.

året som gick: årssammanfattningar, både året i bildform men också hur jag sett ut under året och sådant ... kul.

bloggrelaterat: handlar om bloggen. Typ när jag byter utseende på den och sådär. Det här inlägget kommer hamna där.

bukfylla: relativt ny kategori, innehåller bilder på mat. Ett och annat recept, förstås. Namnet kanske låter lite äckligt, men jag gillar't.


vad tyckte du om det här inlägget? Berätta!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).