fredag 1 mars 2013

16:53.

 photo laumlget_zps06871b9c.png

läget idag: hade absolut noll röst i morse och stannade hemma, inte bara för röstens skull. Mest för feberns skull, faktiskt. Känns inte kul. Just nu hör jag mest bara hur det pulserar i mitt huvud och inte så mycket mer, är som att någon har hämtat en kudde och petat in den i öronen på mig. Missade personaldagen men hade nog inte tillfört något heller. Hade inte ens kunnat äta tårta, om det bjudits på (då är det illa. Jag kan alltid äta tårta).

nåja, tar jag det lugnt i helgen kan jag förhoppningsvis fara till museet på måndag. ... hur jag sen ska ta mig dit har jag ingen aning om.
Company hade fått tid att "lyssna på" bilen idag, alltså - de hade kopplat i ett verktyg för att läsa felkoder - och ingenting hade de hittat. För själva kikningen (och 30 minuters "arbete" fast det var överenskommet att de bara skulle få dit verktyget och läsa felkod) vill de ha cirkus 130 eurosar. Alltså. Va? Och hur kan ingen hitta felet? Det är inte en jättekomplicerad ny bil med massa datorgrejer i. Det är en helt vanlig Renault Clio från 1998. Så sjukt.
Nu är Sami med farmor&farfar och drar bilen till ett annat ställe, där de skulle kika på den direkt. Wäh.
Jag har snart varit utan bil i två veckor och jag hatar det.

12 kommentarer:

  1. Det är typiskt franska bilar ;) De går lätt sönder och är krångliga att laga, tyvärr

    SvaraRadera
    Svar
    1. så kan det vara - men någon borde väl kunna säga VAD som är slut på den i alla fall?

      Radera
    2. Jo man brukar nog kunna lokalisera vart felet kan vara

      Radera
    3. tydligen inte på min bil, först funkade den och sen bara funkade den inte och den har varit på två verkstäder där ingen har någon aning. Känns bra. Jag känner hoppet flöda.

      Radera
    4. Om det är så att det skulle vara elfel så kan jag förstå att de inte kommer fram till något, men annars är det nog lite dåligt :(

      Radera
    5. ja, jag tycker ju det :/ men så tycker jag också att eftersom jag har en så gammal bil borde det ju inte vara så svårt ändå. Men ja, jag är ju ingen mekaniker direkt.

      Radera
  2. Usch, surt när man blir utan bil sådär länge :( Tyvärr är det ju som Rebecka säger att det där är ganska typiskt franska bilar. Äh, bättre skulle det vara med häst och vagn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, när ingen ens kan uppskatta hur länge det tar och om det ens är värt - jag bor inte alls tillräckligt nära stan för det här :(
      Ja, nog finns det fel på alla sorters bilar, förstås. Men min har ju alltid varit lite ... knepig.
      Ja, för tusan!

      Radera
  3. Ett elände med bileländet. Och förkylningen. Hoppas att bilen blir hel igen och att förkylningen ger sig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. joho-i-du! Det ser mörkt ut på bilfronten, får se vad de säger på den här verkstaden. Sen måste det bli tack och hej, om ingen får igång den. Förkylningen har väl gett med sig lite tills idag, men jag hör fortfarande genom kuddar och har stegring lite nu och då. Är fortsättningsvis lite hängig, men halsen är bättre!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).