torsdag 28 februari 2013

Vem är det synd om?

det ska jag tala om för dig: det är synd om mig idag. Egentligen kommer det vara ännu syndare (jaja, "mer synd") om mig imorgon om jag mår lika risigt eller värre. Har feber hit och dit, huvudvärk och så ont i halsen att jag mest vill grävas ner i ett djupt hål på gården (men det går ju inte, marken är ju frusen) eller snurra in mig i mitt täcke och bara ligga i sängen som en larv som vet att den aldrig kommer förvandlas till en fin fjäril. Jag har sett allt på ReTv och Sami är på något dumt obligatoriskt studiebesök. Man kan tydligen inte stanna hemma från skolan med sjuk sambo. Även om man kan säga att han skulle vara hemma med sin sambos mammas sjuka barn. Vilket barn, hon har ju tre? Ja, du. Det förtäljer inte historien.

mår jag så här pörskigt imorgon också blir jag ledsen, för museet stänger och ska ha personaldag 09 - 14 och jag skulle hemskt gärna vara med, även om jag tekniskt sätt inte är anställd hos dem. Får se. Känns kanske inte så värt att tvinga mig dit och smitta ner alla om jag inte mår bättre.
Skulle en främling ringa mig nu skulle de tro att jag var 50+ och tyckt mycket om whiskey och tobak i mitt liv. Helt missvisande. Är så raspig i halsen att jag kunde rivit citronskal med den om det a) hade varit en mycket liten citron och b) inte känts som det hade gjort väldigt ont i halsen av det.

nu ska jag gå och bädda ner mig för att kunna tycka synd om mig själv från en helt annan nivå.
Andra våningen, alltså.

2 kommentarer:

  1. Så det blev förkylning som du befarade. Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, åt skogen är det! Klart det ska komma nu, när jag absolut inte har varken tid eller ork att vara sjuk! :(

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).