söndag 2 december 2012

Söndag är inte min favoritdag.

det har varit en konstig helg. Känts som jag varit stressad fredag - söndag. Inte okej. Arbetsveckan som börjar imorgon blir i alla fall bara tre dagar lång, känns bra. På torsdag är det Finlands självständighetsdag och på fredag tänker jag ta ledigt. Så det så. Hoppas snön fortfarande ligger kvar och att det är ljust på dagarna. Annars tänker jag bädda ner mig så mycket och så länge som möjligt i ren protest.

måh, jag skulle velat göra så mycket den här helgen (kanske bara för att jag visste att jag inte kunde - jag är bra på att jäklas med mig själv)! Pulsa i snön, ta kort på talgoxarna och blåmesarna i träden, dricka glögg (har dock tappat sugen just nu), elda ljus och bara ta det lugnt. Men ja. Jag hinner väl göra allt sen när jag är ledig, hoppas jag. Konstigt resonemang, förresten. Stressa för att hinna chilla. Inte riktigt rätt, kan tänkas. Har i alla fall kikat på fåglar, gosat katter och "hjälpt till" med en flytt. Alltid något, kanske.

min datorskärm har gett upp, förresten, så jag kommer hamna lämna in dator någon dag. Dåligt. Hur ska jag göra med julkalendern då, undrar jag? Kanske får låna Samis dator. Får se. Nu måste jag snart kasta mig i duschen och borsta några framtänder så jag ska hinna få några timmar sömn innan karusellen drar igång igen. Wish me luck, because I'll need it.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. japp. Det blir en ny dator för mig igen, för byte av skärm skulle kosta över 400 euro och det orkar jag inte med. Piss och skit.

      Radera
  2. blöh, stress är hemskt :( försök ge dig själv den tiden du behöver till att ta det lugnt; det är ju lite synd om man tappar bort sig själv mitt i allt :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, men för mig är det någon slags normaltillstånd att vara stressad. Jag kan verkligen inte stänga av det :(

      Radera
  3. I wish you luck ;)
    Kan tänka mig att helgen blev lite kort för din del, därav okad stress.
    Och tre dagar går fort i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack ;D
      Ja, känns som den här veckan hållit på hur länge som helst.
      Som tur är - och imorgon är det bara två dagar kvar :D

      Radera
  4. Vad då "hjälpt till"? Du hjälpte ju till! Och det är jag väldigt tacksam för! Skulle inte orkat göra det själv!

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).