lördag 8 december 2012

Pepparkakslördag.

jomen just det, förresten. Det här med mitt datorproblem tidigare i veckan (och en ganska lång tid före), har löst sig. De som skulle reparerat datorn skrev ett intyg på kostnaden för reparationen till försäkringsbolaget och mitt i allt hade jag en ny fin dator för ungefär 200 euro. Det var ju bra och lyckligt och allt sådant där. Det blev en Asus igen och jag har mycket höga förhoppningar för vårt fortsatta liv tillsammans, först tvivlade jag lite eftersom den här har Windows 8, men nu tycker jag inte det är några problem med det. Vi installerade Photoshop igår och efter det känner jag för att sitta vid datorn igen, hurra! Jag slipper låtsas ha ett liv! Jag kan sätta mig i min datorbubbla och bara köra, igen!

idag fördriver jag mest tid och väntar på att Sami ska komma hem från jobbet. Det är superfint väder ute, lite kallt, massa snö och solsken. Perfekt! Jag tror dock att det är måndag hela tiden, eftersom jag redan varit ledig två dagar, men jag hoppas det går över när Sami kommer hem. Just nu sitter jag och äter pepparkakor och funderar på om jag vill dricka kaffe eller te till. Dilemma, dilemma. Kommer väl sluta med att jag äter upp alla pepparkakorna medan jag funderar vad jag vill. Det är tur att jag har ett sådant hårt liv i övrigt. Eh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).