söndag 2 december 2012

Lilla jul på slottet.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

som jag redan sagt, stod jag i köket på Kastelholms slott och kokade glögg med museet igår. Det var trångt, varmt och ett ständigt sjungande utanför. Det kom ungefär 400 personer och vi var tre stycken som diskade alla koppar för hand. När vi kom dit på morgonen doftade det gott av glöggen, men framåt eftermiddagen började doften förvandlas till en lukt och hann nästan bli en stank. Kan ju säga att jag inte var sugen på glögg när jag kom hem. Eh. Fick i uppdrag att, under mina pauser, fotografera lite museipersonal in action och ta någon bild på luciakandidaterna = det är vad du ser lite av på bilderna ovan. Min dag blev 8 timmar lång (brukar vanligtvis bara vara 6 timmar) och precis efter jag kommit hem var vi bjudna på lite julmat hos farmor och farfar. Efter det lade jag mig i soffan hemma och halvsov resten av kvällen.

6 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut, men jag kan tänka mig att om man stått i glögglukt väldigt länge så är det inte så trevligt tillsist ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det kanske var mysigt om man var som besökare ;D

      Radera
  2. så mysiga bilder!
    sv: tusen tack! :)

    SvaraRadera
  3. Oj, så där mycket folk var det inte när Meja och jag var där. Då var det ju nästan tomt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. det här var när luciakandidaterna precis skulle göra sitt uppträdande, så det var väl vad som drog folk ;D
      ja, de sa att det var ungefär 200 personer färre som kom i år än förra året :O

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).