fredag 30 november 2012

"We would have these days where there were big
breakthroughs and then suddenly... no."

Photobucket
Photobucket
blocket för mötesanteckningar från igår och textilmagasinet där jag hängt idag.

idag har jag kört bil på känsla, för vägen var oplogad och full med drivor, sprungit upp och ner i trappor och gjort museipersonalen obekväm nere i textilmagasinet. Det sistnämnda för a) vi ställde i ordning någon slags stenålders fotostudio där för att b) mitt uppdrag just nu är att ta porträttfoton på alla anställda och ... hm ... det där att få folk att känna sig glada och fotogeniska är inte riktigt min - vad ska man säga - starka sida. Kanske mest för att jag inte är bekväm med folk? Det förtäljer inte historien, förstår du. Nåja, det har gått helt okej och på tisdag väntas det vara klart. Då är det bara det roliga kvar - redigering av bilder och sådant där! Det ser jag fram emot. Inte det här som måste göras först. Tror de andra känner lite likadant, faktiskt. Men det är bara att bita ihop där!

jaha, annars då? Jo, det knallar, det knallar, sa rospiggen och sådär. Sami kom till museet efter sitt ärende på stan och vi kikade på martha-utställningen (är tydligen praktikskadad, Sami berättade att jag sagt "marhta mig hit och martha mig dit" när jag somnat på soffan igår), sen sopade vi av min bil och for till S-market och handlade lite. Så åkte vi hem och min vindrutetorkare blev störd och ville krama bilen. Det tyckte jag var onödigt. Den höll inte med. Elaka torkare. Så här nära besiktning! Fy. Hoppas den bara låtsades vara sjuk, och att den funkar som den ska typ imorgon. Orkar inte med mer krångel just nu. Känner ibland för att lägga mig i en snödriva med ansiktet neråt.

just det! Imorgon får inte jag ha sovmorgon till klockan nio ens, för halv tio ska jag vara hos min handledare på praktiken för att fara och jobba på lilla julmarknaden på Jan Karlsgården. Vi ska koka glögg på slottet. Jag har, sedan det här beslutet togs, ångrat mig sjuhundrafemtiosex gånger och sedan trehundratjugoen till. Menmen, det är lite sent för det nu. Fast jag hellre hade gått på marknaden med Sami och Mimi. Oh well. Får vara ledig en annan dag, helt enkelt bara. Det blir nog bra ändå.

nejnu, blir det kvällste så jag kan gå och lägga mig någon gång!

2 kommentarer:

  1. Torkare som kramar bilar är inte okej! :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej! Och den har inte kurerat sig mirakulöst under natten heller! :(

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).