tisdag 20 november 2012

Sitter med känslan.

Photobucket

sedan vi drack kaffe idag har jag känt en stark längtan till december. Inte för allt det där julandet hit och dit, utan för lucia. Jag gillar lucia, det är stämningsfullt och mysigt och allt det där. Funderade om jag ska ta ut en ledig dag den trettonde december i år, så jag ska kunna stiga upp och se luciamorgon på TV (en tradition jag haft många år redan). Måste höra med min handledare på praktiken om det går att ordna, eller om det ska hända något på museet som jag ska vara med på. Får se.

varför jag är så inne på att det ska bli december snabbt, kan ju ha att göra med att jag och Anna började planera vår årliga glöggkväll igår. Eh. Man ska vara ute i tid, vet du! Nämen, det skulle vara roligt om alla "riddare" kunde komma och då tror jag nästan det är måsta på att planera så tidigt som möjligt. Det blir nog bra, hur som. Hoppas det hinner komma snö (förlåt, pappa, man ska inte svära) tills dess!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. ja till glöggis? :D
      vi har funderat på den 22:a december, hur funkar det för dig?

      du råkar förresten inte vara ledig imorgon efter tre? Jag ska fördriva tid i stan en timme och det skulle vara roligt med sällskap. Svarar du inte här tänker jag messa dig! Så det så! ;D

      Radera
    2. Den 22:a fungerar nog jättebra för mig :D

      Märkte det ;D

      Radera
    3. nice! Då måste vi bara bestämma tid och var vi ska vara :D

      Radera
  2. JAJAJA till glöggis, men det vet du ju redan! :D
    Mysig bild förresten! :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).