onsdag 7 november 2012

Om den här dagen.

morgonen
. stiger upp 07 och allt det där
. Sami åker till jobbet och släpper ut katterna 07.15
. Sid vill in en kvart senare
. ska fara och tycker katterna kan vara ute tills jag kommer hem
. sätter ut Sid på altanen och låser dörren
. Elvis kryper fram vid trappan och säger att han blåser bort och vill gå in
. låter katterna gå in, låser och far till praktiken

dagen
. pillar på diverse utställningsjox
. dricker varm choklad
. har ylletröja så mitt hår är superelektriskt
. äter två clementiner i rad och hela rummet doftar lite jul (ingen vet varför)
. far hemåt och kommer ihåg att jag måste tanka
. tankar vid skum mack och är nervös över att den ska äta alla pengar på kontot

hemma igen
. hämtar posten
. kastar bort näbbmössen katterna lämnat vid trappan igår
. släpper ut katterna, de säger inte ens hej (ledsen smileymun)
. kokar tevatten och glömmer bort det
. läser bloggar
. kokar tevatten igen, lagar te och äter surskorpor med palvat på
. Sid ropar utanför dörren, släpper in honom och kallar honom knas-apa
. fortsätter läsa bloggar
. Sid vill gå ut igen

och sådär. Sami är på jobb till 17 och jag är, som vanligt, slut i luvan. Dessutom är jag barnsligt upprymd över att Emil kommer och sover över hos oss på fredag. "Som en sleepover!" sa jag till Sami igår, skuttade på stället och klappade tassarna. Vadå? Ja, jag är 22. Jag lovar. ... fast ibland tror jag inte ens på mig själv. Jajaja, det blir nog bra, i alla fall och sådär. Nu tror jag det blir soffläge för mig en stund. Hej med sig!

6 kommentarer:

  1. Var hittade du en skum mack längs den vägen? :)
    Du borde förresten ta dig med kameran och fotografera en viss nykomling snart...Men det vet du ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, på Öra ;D den har blivit hur skrämslig som helst! ;)
      Ja, det vet jag.

      Radera
  2. Låter som en trevlig dag med lite MK känsla ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, faktiskt, men MK var bra mycket flummigare ;D

      Radera
  3. Usch då, jag har inte testat den macken på några år, kasnke ska låte bli tillsvidare.
    Vet att du vet men men men...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja, jag tror det ;D eller så var det jag som var lättskrämd, vad vet man? ;D
      ja, Emil och jag funderade om du och jag och han skulle fara till storebrodern efter halv tre imorgon, vad sa du då?

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).