fredag 16 november 2012

Min knutna hand i fickan.

Photobucket
sömn, jag kräver ingen sömn. Jag vrider mig på nålar / Kent - Om du var här


sover för lite och tänker för mycket
har svårt att vara logisk och rationell
jag tappar för lite tid

sömn?
jag behöver ingen sömn

jag vet att det inte är sant och jag
vet att världen bara snurrar kring lögner

en gång sa någon att det fanns något elektriskt där
mellan våra ögon, våra blickar som träffade varandra
jag minns vem som sa det och jag minns att jag log

tanken fanns där men
det är bara lögn och gamla fantasier nu

jag antar att vi helt enkelt trodde vi visste var vi
hade varandra fast vi inte lyckats fastna än

det var alltid tänkt så
att min framtid skulle varit med någon annan

vet inte vart jag tagit mig och varför jag
ändå alltid kommer tillbaka till den här platsen

släpp det
släpp det

det är ingenting annat än en lögn och
lögner blir aldrig sanna hur mycket man än vrider
vänder och polerar dem

sanningen:
jag var där för dig
och du fick mig att försvinna

tack så jävla mycket för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).