måndag 5 november 2012

Kylskåpsmumsaren.

kom hem från praktiken, öppnade kylskåpet, kände en underbar doft och fem sekunder senare stod jag vid diskbänken och mådade i mig palvat på löpande band. Så. Gott! Sen kände jag att jag måste lugna ner mig lite i mitt ätande, bredde tre surskorpor (även kallade finn crisp i Sverigelandet, har jag för mig) och lade ett tjockt lager palvat som pålägg. Nu sitter jag här och intar det i någorlunda ro och dricker lite te.

Photobucket
Photobucket

det ser kanske inte så mycket ut för världen, så här. Men det är gott. Mycket. Så gott att jag redan hann äta en halv skorpa innan jag tog bilden. Så gott att jag nu bara har mitt te kvar att inta, för det har inte hunnit svalna till tillfredsställande (urk:igt ord) temperatur än. Precis. Så. Gott.

4 kommentarer:

  1. HATAR ordet finn crisp, det heter surskorpor och därmed basta! (; haha. Men gott såg det ut i alla fall :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen jag tänkte att ibland kanske man behöver lite översättning ;D Det var det!

      Radera
  2. Det finns flera ställen där hetsätning av palvat förekommer i dessa dagar :)

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).