måndag 5 november 2012

Helgen som passerade (ute i urskogen).

lördag:
Photobucket
våra katter är lustmördare, den här lilla stackars näbbmusen hade de fångat, dödat och ... lämnat.
Photobucket
här är lustmördare nummer ett. Tur för honom att han är söt, i alla fall.
Photobucket
vi åt risgrynsgröt till middag, mitt tålamod höll på att gå och lägga sig trehundrafyrtiosextusen gånger medan den kokade.
Photobucket
på kvällen drack vi varm choklad och tittade på Sherlock.

söndag:
Photobucket
det var alldeles krispigt väder och Sami och jag cyklade planlöst runt i Sanskogen.
Photobucket
såhär såg jag ut i 50mm.
Photobucket
Elvis ser över sin täppa.
Photobucket
... om ni undrar varför jag ibland inte lägger upp så många bilder på Sid, är det här varför.
Photobucket
han är svår, när han är på det humöret.
Photobucket
Sami satte reflexer på min cykel.
Photobucket
okej, en fin bild på Sid, där han ser ut som han ska!
Photobucket
efter att vi varit till Tom och Michaela avslutade vi kvällen med Solsidan och senare lite tända ljus.

4 kommentarer:

  1. Hur är det egentligen med näbbmössen, brukar kattor äta dem? För farfars små fyrbenta hårbollar fångade dem och avlivade dem, men åt dem inte och han sa alltid att de var för att de smakade illa/ var giftiga.

    Mysiga bilder, och jag vill också dricka varm choklad och titta på film!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det brukar de inte, tror de luktar illa eller något. Men mina katter äter ingenting de dödat, inte fåglar eller "ätbara" möss heller. De bara gillar att döda. Rackarns små monster!

      tack! Gör det då!

      Radera
  2. Härliga bilder! Så mysigt när du skriver så personligt om varje bild och helt plöstligt kommer på att "jo, men ibland blir ju Sid faktiskt bra på bild". Spontant och härligt! Gillar dina vardagsbilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Hahaha, vad roligt att höra! Tack igen, snälla du!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).